maandag 18 april 2011

EK limiet

Het tweede belangrijke deel van het seizoen zit er weer op. De swim cup Eindhoven was mijn tweede piek, hier heb ik geprobeerd om me te kwalificeren voor de Wereld kampioenschappen lange baan. Helaas was mijn vorm niet zoals ik had gehoopt dat die zal zijn. Ik was wel goed, maar niet fantastisch. Heel erg balen, maar dit is topsport. Het hoort er allemaal bij en uiteindelijk wordt je ook hier beter van!

Zoals ik al zei zwom ik niet slecht. Ik heb mijn beste tijden weer verbeterd en dus ook weer mijn Nationale record op de 400m wisselslag van een maand geleden. Ik wist weer bijna een seconde van mijn tijd af te snoepen en verbeterde mijn oude record van 4.47.47 naar 4.46.60. Op de 200m wisselslag wist ik mijn tijd van vorig jaar ook weer te verbeteren met 0.01 seconde. Een mini pr, maar wel een belangrijke. Dit is namelijk 0.02 seconde onder het limiet voor de Europese kampioenschappen korte baan! 

Voor het eerst in mijn zwemcarrière heb ik op eigen krachten een EK limiet gezwommen. Afgelopen jaar bleef ik op de 400m wisselslag 0.4 seconde boven het limiet, maar besloot Jacco Verhaeren dat dit toch genoeg was om me mee te nemen. Dit jaar dus geen kado'tjes meer. Ik kan het zelf, ik ben zover!

Nu start het laatste en even zo belangrijke derde deel van het seizoen. Ik zal 22 t/m 24 juli de Ierse open kampioenschappen gaan zwemmen en daar weer alles uit mezelf halen. Weer kijken waar ik sta, kijken of ik weer een stap heb kunnen maken. Maar tot die tijd wordt het trainen, heel hard trainen! Ik ben er klaar voor.

Groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten